wtorek, 27 sierpnia 2013

O SZCZĘŚCIU

W życiu nie ma ta­kiej chwi­li, abyśmy nie mieli wszys­tkiego, co pot­rzeb­ne, aby czuć się szczęśli­wymi. Po­myśl o tym przez mi­nutę [...]. Jeśli jes­teś nieszczęśliwy, to dla­tego, że cały czas myślisz raczej o tym, cze­go nie masz, za­miast koncentrować się na tym, co masz w da­nej chwi­li. Anthony de Mello

Tak rzadko sobie to uświadamiamy, a tak często czujemy różne braki w naszym życiu. I to na tych brakach tak często się skupiamy, na tym, by je zaspokoić. A wystarczy minuta, by uzmysłowić sobie, że tak naprawdę nic nam nie brakuje, że mamy to, czego właśnie teraz nam potrzeba. Ani nic więcej, ani nic mniej. Szczęście bowiem jest tu i teraz. Mieszka w nas. I tylko od nas zależy, czy go dojrzymy. Może czas powiedzieć: Mam wszystko, czego mi dziś potrzeba, by czuć się szczęśliwą. I za to dziś dziękuję...   

Ps. Podkowa to powszechny symbol mający przynosić szczęście. Praktycznie już od dziecka wpaja się nam, że kryje ona w sobie moc przyciągania dobrych zdarzeń i szczęśliwych zbiegów okoliczności. Niech amulety i talizmany istnieją, ale dajmy szansę sobie, by odkryć szczęście w każdej minucie naszego życia.  


6 komentarzy:

  1. Pomyślałam, nawet mniej niż minuta wystarczyła. Pójdę spać szczęśliwa i taka mam się zamiar obudzić.
    Dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I nadszedł czas :):) Tak o wiele lepiej czuć szczęście, o wiele lepiej skupić się na tym co mam, o wiele lżej na duszy na brzuchu kiedy myśli są dobre, serce się śmieje :):) A wokół siebie mam wszystko co daje mi szczęście, syn, który właśnie bawi się moimi włosami (czemu nie śpi? bo własnie daje mi szczęście:)), córka, która śpi obok, jej spokojny oddech, odgłosy TV na dole i krzątania się mężusia, to miejsce tu, gdzie dzielisz się sobą, wpis Miss powyżej, świadomość, że Wasze dusze są blisko mojej, że nasze myśli są blisko, że wokół mnie wiele dobrych dusz, dobrych myśli i uczuć, wiele Aniołów wokół mnie, gwiazdy na niebie, a to tylko naklejki na szybie, ale ładne :) te prawdziwe też są, choć za chmurami itd....:):):) mam wszystko i dziękuję za to:):) tak jak Miss ja dziś idę spać szczęśliwa i taka się obudzę, nie tylko mam zamiar, a tak uczynię :):) Beatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak niewiele trzeba, by to szczęście sobie uświadomić :) Cieszę się, że wzajemnie możemy sobie o tym przypominać, wspierać się, rozwijać... to też jest cząstka mojego szczęścia! Dziękuję :)))

      Usuń

  3. Jak czytam takie słowa to czuję się szczęśliwa : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie bardzo miło dowiedzieć się, że takie "szczęśliwe znaczenie" dla innych mogą mieć moje posty :)))) Dziękuję!!

      Usuń