sobota, 7 września 2013

DAWANIE ZAWSZE UZDRAWIA

Bez względu na to, z jakiego powodu cierpimy, dawanie zawsze uzdrawia. Kiedy doświadczając jakichkolwiek negatywnych uczuć, zdecydujemy się dać z siebie wszystko lub służyć innym pomocą, sprawimy, że dokonuje się przełom. Niezależnie od tego, czy czujemy wstyd, zażenowanie, ból emocjonalny, zazdrość, lęk, rozpacz, pustkę, bezsens czy zagubienie, jeśli dajemy siebie, rodzimy się na nowo. Kiedy dajemy, wychodzimy z impasu i powracamy do życia, porzucamy niepewność oraz samoudręczenie i doświadczamy łaski. Prawdziwe dawanie niesie ze sobą przyjmowanie; to jeden z najwspanialszych leków na świecie. Chuck Spezzano 

Dziś poradź sobie z cierpieniem, obradowując innych. Czy czujesz się odrętwiały? Czy czujesz się bez życia? Bez względu na to, co sprawia ci ból, dawaj. Rozejrzyj się wokół. Która sytuacja poprawiłaby się, gdybyś dał coś z siebie. Wyjdź innym naprzeciw, wspieraj ich. Gdy zaczniesz ich obdarowywać, wszystko ułoży się zarówno tobie, jak i im. 

To karta wraz z ćwiczeniem odkryta dziś przeze mnie w książce "Miłość nie rani", wcale nie przypadkiem... to kontynuacja lekcji z moją ostatnią nauczycielką. To nie przypadkiem bowiem, zanim przeczytałam tę kartę, postanowiłam dać coś od siebie moim najbliższym, taki drobny gest w postaci słodkich serduszek wykonanych własnoręcznie z migdałów, nerkowców, żurawiny i miodu. Takie po prostu "raw hearts". I muszę przyznać, że wcale nie tak łatwo ulepić serce... a tak łatwo, wbrew pozorom, je komuś ofiarować... Z miłością podarowałam dziś te serduszka moim najbliższym...



4 komentarze:

  1. Asze , te serca muszą być przesłodkie i bardzo symboliczne.
    Ja też niedawno ulepiłam serce ( z masy solnej ) , więc dla odmiany moje jest bardzo słone. Mimo to pięknie się prezentuje na ścianie zawieszone na tasiemce. To taki prezent ode mnie dla mnie ; ). Mam nadzieję , że tym słonym sercem niczego nie zapeszę . . .

    OdpowiedzUsuń
  2. Eleno, sercem nie można nic zapeszyć :) nawet jeśli nie jest słodkie!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne cudowne serdusza, a faktycznie gdy sie przyjżeć są obszary, w których można dac więcej wziąć sprawy w swoje ręce, wziąc odpowiedzialnośc za siebie i swoje zycie :)BB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a wystarczy tak niewiele, by dac komus troche uwagi, poslac usmiech, cieplo przytulic... dac czastke siebie :-)

      Usuń