piątek, 6 września 2013

KAŻDA CHWILA JEST GURU

Life always gives us exactly the teacher we need at every moment. This includes every mosquito, every misfortune, every red light, every traffic jam, every obnoxious supervisor (or employee), every illness, every loss, every moment of joy or depression, every addiction, every piece of garbage, every breath. Every moment is the guru. Charlotte Joko Beck

Życie zawsze daje nam  dokładnie takiego nauczyciela, jakiego potrzebujemy w danej chwili. To oznacza każdego komara, każde niepowodzenie, każde czerwone światło, każdy korek na ulicy, każdego nieznośnego szefa (lub pracownika), każdą chorobę, każdą stratę, każdą chwilę radości lub smutku, każdy nałóg, każdy śmieć, każdy oddech. Bo każda chwila jest naszym guru.

Choroba... to moja nauczycielka od wczoraj... Przyszła nagle, bez żadnych zapowiedzi. Jak niespodziewany i nieznany jednocześnie gość wkroczyła do mojego życia. Przestraszyła mnie trochę, nie byłam na nią w ogóle przygotowana, ale to chyba niemożliwe przygotować się na przyjście choroby. Zawładnęła moim ciałem, rozgorączkowała go, położyła do łóżka. Kazała odpocząć, zwolnić... i zająć się duszą... Posłuchałam jej. Zgłębiłam się w siebie, poczytałam, pomedytowałam... Dziś czuję się lepiej, choć nauczycielka jest jeszcze ze mną i pewnie przez kilka najbliższych dni jeszcze pozostanie... Zamierzam się od niej uczyć każdego dnia choroby, w sercu rozważę jej rady... i zastosuję, bo w końcu guru to ten, który prowadzi z ciemności do światła... Widocznie takiego nauczyciela potrzebowałam i za to dziękuję.

Ps. To wczorajszy poranek...

 
 

2 komentarze:

  1. Dziękuję Ci Asze , że w tak pięknych, prostych słowach umiesz docenić to, co niesie życie.
    Cytat jaki tu podałaś:
    "Każda chwila jest guru"
    zapamiętam sobie na zawsze a nawet zapiszę.

    Nauka wdzięczności za wszystko co nas spotyka jest być może najcenniejszą lekcją. Ja wciąż się jej uczę.

    Mimo wszystko życzę Ci , by Twoja nauczycielka po udzielonej lekcji opuściła Cię szybko i dyskretnie : ) Dużo zdrowia życzę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eleno, dziękuję :) Z dnia na dzień czuję się coraz lepiej, odrabiam "zadania domowe", porządkuję myśli, słucham serca... Nie wszystko łatwo mi przychodzi, ale staram się, uczę się... w każdym momencie życia. Bo życie jest piękne :))))

      Usuń