piątek, 12 lipca 2013

WARSZTATY Z GURU (5)

W ostatnim dniu warsztatów jogi zadałam naszemu guru pytanie: a co z miłością? Czy w świętych księgach hinduskich znajduje się jakaś wiedza na temat miłości? Odpowiedź była następująca: w jodze jest tylko pojęcie "lubię" lub "nie lubię", gdyż miłością można darzyć tylko Boga, to uczucie jest tylko dla Niego zarezerwowane. Dlatego żona do męża, czy mąż do żony nie mówią sobie: Kocham Cię, uważają to za puste, zbyteczne słowa i tak naprawdę mogą kochać tylko Boga. Jest to dla mnie bardzo dziwne, tym bardziej, że nauka jogi nakazuje służenie innym (pomaganie). Czyż przez to służenie innym ludziom, nie wyrażają właśnie miłości do drugiego człowieka, do bliźniego? Szanuję to, lecz ja nie wyobrażam sobie podążania ścieżką życia bez miłości... Dlatego cieszę się, że jestem już w domu, u boku mojej Miłości...
Namaste
Moje dzisiejsze Ps. brzmi tak:
"Miłość sama w sobie jest celem, nie ma w niej miejsca na ego. Gdy jesteś wolny od ego, pojawia się miłość. Dajesz wtedy, nie pytając, nie oczekując niczego w zamian. Po prostu dajesz, gdyż dawanie jest czymś pięknym, dzielisz się, bo dzielenie się jest czymś cudownym, nie ma tu transakcji. Gdy nie obowiazują żadne układy, nie ma ego, czuje się przepływ miłości... nie jesteś "zamrożony", roztapiasz się." Osho

 

2 komentarze:

  1. Kochana zgadzam się absolutnie z Tobą, również nie wyobrażam sobie życia bez miłości, bez miłości do moich bliskich, do cudownych ludzi wokól mnie, do otaczającego mnie pięknego świata, do Boga i oczywiście do samej siebie :):) więc mówię:: KOCHAM i nie są to puste ani zbyteczne słowa :):) są pełne mnie i są jak najbardziej potrzebne :) Dziękuję za to, że dzielisz się tym wszystkim z nami z miłości :):):) B.G.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko, co na świecie powstało, stworzył Bóg, także człowieka. A Bóg jest miłością. To wszystko powstało zatem z miłości. Wszystko, co istnieje na świecie, mimo iż postrzegamy jako odrębne, tak naprawdę jest jednością. Jednością z Bogiem, jednością w Bogu. A zatem i my jesteśmy miłością, bo my jesteśmy Bogiem. :)))))

    OdpowiedzUsuń